הפגיעה בחסינות הח"כים הגיעה לוועדות: "לחדד את הנהלים"

אבי רבינא No Comments on הפגיעה בחסינות הח"כים הגיעה לוועדות: "לחדד את הנהלים"

ועדת הכנסת וועדת ביטחון הפנים קיימו דיון משותף. ח"כ מירב בן ארי: "על המשטרה להגן על חברי הכנסת ולאפשר להם את חופש התנועה". ח"כ אורבך: "על משטרת ישראל לחדד נהלים"

צילום: ישראל רובין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (שני), התקיים דיון משותף לוועדת הכנסת ולוועדה לביטחון פנים בנושא פניות חברי הכנסת בגין פגיעה בחופש התנועה.

בדיון השתתפו: חברי הכנסת, קצין הכנסת ניצב יובל חן, נציגי המשטרה, נציגי המשרדים הממשלתיים והאירגונים חברתיים.

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, סיכמה את הדיון ואמרה: "הדיון שהתקיים היום מגיע בעקבות מספר אירועים שהתרחשו בשנה האחרונה בין שוטרים לחברי כנסת, בהם הוגבלה תנועתם בניגוד לחסינות הקבועה בחוק. חברי הכנסת הם נבחרי ציבור הפועלים למימוש האידאולוגיה בשמה הם נבחרו, ולכן על משטרת ישראל מוטלת האחריות להגן על חברי הכנסת ולאפשר להם את חופש התנועה והחסינות הקבועים בחוק. אפעל לחידוד הנהלים מול קצין הכנסת ומול משטרת ישראל בכדי שחברי הכנסת יוכלו להמשיך בפעילותם לקידום האידאולוגיה לשמה נבחרו".

יו"ר וועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך (ימינה): "לחברי כנסת במדינת ישראל יש את זכות החסינות, והם זכאים להתנועע בחופשיות גם במקומות בהם יתר אזרחי ישראל אינם מורשים. כמובן שיש לשמור על איזון מול החובה לשמור על ביטחון המדינה.

"מה ששמענו היום בוועדה מוכיח לנו כי צריך להיעשות בדק בית. על משטרת ישראל לחדד נהלים בכל הנוגע לתפקודם במקרה שחבר כנסת נוכח באירוע ועל חברי הכנסת לשמור על ממלכתיות. אציין כי יש, לעניות דעתי, לאפשר גם ליועץ אחד לפחות של חה"כ להתלוות אליו מסיבות שונות שעלו בוועדה. אני מאמין שהאיזון לא יפגע. הסוגיה מעידה כי לעיתים בנושאים כה מהותיים במדינת ישראל אין חלוקה לימין ושמאל. יש נושאים משותפים חוצי מפלגות. אני רוצה לאחל לחה"כ איתמר בן גביר רפואה שלמה ומקווה שהדיון היום בוועדה יוביל לתיקון העוול שנעשה לחברי הכנסת לאחרונה".



0 תגובות